Beyza

Beyza

, bir kitap okudu
Puan vermedi·622 syf.·
2023 4. kitabı
İvan Gonçarov
8.7/10 · 49,9bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Özlemin buruk bir tadı var, hele seni özlemenin. Bir kokusu var bütün çiçeklere değişmem. Bir ışığı var, bir rengi var seni özlemenin , anlatılmaz. Verdiğin bütün acılara dayanıyorsam; Seni özlediğim içindir. Beklemenin korkunç zehri öldürmüyorsa beni; Seni özlediğim içindir. Yaşıyorsam; içimde umut varsa, Yine seni özlediğim içindir. Seni bunca özlemesem ; bunca sevemezdim ki!
Dünya bir gün bizim için döner mi? Günler hiç böyle geçer mi ? Sana bir kez sarılsam Tüm kötü anılar biter mi?..
Razı olmak istiyorum demiştim Rabbime, hiçbir şeyde aşırı olmamam gerek demiştim. Olanda hayır vardır deyip yürüyorum. Bu belki güzel ve normal ama benim rabıtamda sorun çıkartıyor. Hayata karşı hevesimde, tevekkülümde, teslimiyetimde, muhabbetimde ki bunlar benim için çok önemli... Ruhun sıkıntısı hep nefsinden midir? Buna cevabım evet. Çünkü "bir kez Allah dese aşk ile lisan, dökülür cümle günah misl-ü hazan." Yani bizde aşk yok efendim, nereye sarılsam avunamıyorum. Lakin lütfettikleriyle mutluyum; küçücük şeylere, bazen bir gökyüzüne, bazen bir yağmur damlasına, camideki çinilere, minareye, çocuklara, renkten renge bürünmüş yapraklara hayranım, gönlüme bahar doluyor... Ama işte bazen yetmiyor. Bunun adı ne Şükürsüzlük mü, tamahkârlık mı, sahip olmadığına arzu mu? Bu yetmediği zamanda da içimdeki kötüleyen nefs hemen dalgalanmaya başlıyor. Önce geçmiş yaramı kaşıyor, halbuki unuttum diyorum, yaram iyileşiyor, her şeyle hayatla barış imzaladım, diyorum; hiç olmadığım kadar olgun ve huzurlu hissediyorum, diyorum... Sonra imtihan hemen başlıyor. Yine yalnızlığımı ve hüznümü yüzüme vuruyor, "İnsanlar yine gününü gün ediyor ama sen acı çekmeye devam ediyorsun, sınanmaya devam ediyorsun," diyor. Kalkıp silkelenip yeniden umutlanacakken hayata karşı, o, filizlerin üstüne basıyor geçmişi hatırlatarak ve geleceği de karanlık sandırarak...