Cumhuriyet döneminin yabancılığından henüz kurtulamamış bir ortamda iki farklı kültürdeki gencin yollarının kesişmesi ve birlikte yaşama mücadelesi anlatılmış. Dönem ayrıntılarla çok güzel tasvir edilmiş.
Kitabın aşk üzerine çok güzel betimlemeleri olmasına karşın karakterlerin yaşlarının yanlış seçilmiş olduğunu düşünüyorum. Doksan yaşındaki bir adamın, on dört yaşındaki bir kıza böylesi şehvani duygular beslemesi doğru değil. Pedofilinin bu kadar güzel bir duygunun adı altına gizlenmesi hoşuma gitmedi.