Neden bu kadar geç okudum diye pişman olduğum bir kitap oldu. okumanın, düşünmenin, düşünebilmenin, doğanın, insanların ve yaşamın farkına varmak için çok güzel noktalara değinmiş. Evet mutlu olmak önemli, mutlu olmak güzel ancak her şey zıddı ile kaimdir. Hiç mutsuzluk olmadan mutluluğun kıymetini bilmek, duyguları tanımak çok mümkün değil. Ve her şey zihnimizde. Zihnimizde var olanı elbet yapabiliriz. Ancak her distopya okuduğumda korktuğum gibi bunda da korktum. Hayal edilebiliyorsa gerçekleşebilir. Umarım böyle gerçeklikler yaşamayız…
Eksik fizik bilgimle anlamak, anlamlandırmak zor oldu. Ancak insanın kendine inancını görmesi açısından etkili. Pes etmeden, inanarak yaşamaya olmazları oldurmaya çalışmalı…