Dış dünyaya ait tüm bilgiler bize beş duyumuzun aracılığı ile ulaşır. Bu dünya, gözümüzün gördüğü, kulağımızın işittiği, burnumuzun kokladığı, dilimizin tattığı ve elimizin dokunduğu bir dünyadır.
İnsan dış dünyayı ancak bu duyguların tanıttığı şekli ile tanır. Oysa algılarımız üzerinde yapılan bilimsel çalışmalar, dış dünya dediğimiz kavram hakkında bugüne kadar sanıldığından tümüyle farklı bir şeklini ortaya koymuştur. Yani madde, aslında beynimizde yorumlanan elektrik sinyallerinden başka şeyler değildir.
Öyleyse gerçek olan varlık nedir?