Teknolojiyi geliştirenler , yaşam için gelişmiş sistemler kurabilenler , insanlığın nasıl şekilleneceğine de karar verirler . Ya lokomotif olursun ya da vagon ! Lokomotifsen nereye gidileceğini ve nasıl gidileceğine sen karar verirsin , insanlığın hikayesini kiminle ne zaman başladığını sen seçersin , vagonsan birileri karar verir ve sen sadece peşlerinden gidersin .
İnsanın kendini bilmesi , insanlık tarihini , yani nereden geldiğini anlamasıyla başlar . Geldiği yeri bilmeyen , gitmesi gereken yeri de bilemez ve bilinmezlik içinde kaybolmuş biri , insan olamaz.