Doğu Türkistan böylece "Taht-ı Himâyet-i Saltanât-ı Seniyye' ye " girmiş olur. Yakup Han yapılan törenden sonra camilerde Sultân Abdülaziz adına hutbe okutur, bayrak olarak Osmânlı sancağını kullanır, sikkeleri de "tuğra-yı garra-yı hümayunla" bastırır.
"Belki öyle yerleşik kimseler vardı ki, özgürlükten yoksun ve tehlikelerden uzak yaşamaları kalplerindeki tâzeliği kurutup yok etmiyordu. Belki. Henüz böyle birini görmemişti. "