Vicdanlarını sapkınlıklardan korumak için, gençlerin küçük yaştan başlayarak, vicdan muhasebesine alıştırılması lazımdır. Öyle ki, kendi menfaatlerini ilgilendiren işlerde bile, vicdanlarının yanılmaz hakemliğine güvenerek, kim olurda olsun, karşılarındakilerin haklı olduğu yerde, egoist nefislerinin tehdidinden de korkmayarak,"Ben haksızım, onlar haklı!"diyebilsinler.
Düşünmeden önce duymalı, öğrenmeden önce ıstırabını çekmelidir. "Bir şeyin ıstırabını çekmeyen, onu ne tanır ne de sever "deniyor. Musset'nin sözüyle "insan çıraktır, onu yetiştiren ıstıraplar yani çekilen acılardır." Acı çekmek, yaşamakla olur. Bu sebeple insan yaşadıkça ve acıları çoğaldıkça ahlâkı yükselir ve değerlenir.