Bugün her şey daha da kötü. Artan nüfus, yemeğe, ilaca, temiz suya erişimi olmayan milyonlarca insan ve pandemi döneminde bile milyar dolarlarını artıran, emek hırsızı küçük bir kesim. Dünya bu dengesizliği kaldıramaz. Kapitalizm, Marx ve Engels'in söylediği gibi kendi sonunu getiriyor ama dünyamızı da felakete sürüklüyor.8 milyara yakın insan, hepimizi köleleştiren bir kapita. list diktatörlüğün saldırısı altındayız. Daha önceki çağlarda köleler ayaklarındaki prangadan köle olduklarını anlıyordu. Modern köleler ise kendini özgür sanıyor, çünkü beynine ge. çirilmiş prangaları göremiyor. Dünya, kapitalistlerin, halkı nı soyan diktatörlerin, yolsuz bürokratların korkunç hırsına engel olamazsa, göçler de sürecek, terörizm de, isyanlar da