Neden bizim aramızda sessizlik, hareketsizlik ve ölü gibi davranma; hürriyet, hareket ve canlılığa tercih edilmektedir. Neden makamını korumak isteyen herkes ağzını açmayıp ayağını eteğinin altını çekmektedir? Neden eğitim programlarımız ihtiyaçlara göre düzenlenmiyor? Neden yeterince dergi, yayın, telif ve tasnifimiz yok? Neden bizim aramızda lakap, ünvan, DIŞ GÜZELLİK , KIYAFET ve MİMİKLERE gösterilen ilgi bu kadar artmıştır, ve maalesef günden güne artık yayılmaktadır. Bir sorumluluğun başına geçen salih ve aydın büyüklerimizin ıslah güçlerini kaybetmelerinin ve önceki düşüncelerini unutmalarının sırrı nedir?