Bizim şairlerden Melih Cevdet Anday’ın bir kitabı var; adı Rahatı Kaçan Ağaç. Ben pek severim. Kitaba adını veren şiir küçük bir şeydir; ama güzeldir. Ezberi, ezberciliği pek sevmem ama, onu gönlümle ezberledim; durur durur okurum.
Tanıdığım bir ağaç var
Etlik bağlarına yakın
Saadetin adını bile duymamış
Tanrı’nın işine bakın
Geceyi gündüzü biliyor
Dört mevsimi, rüzgarı, karı
Ay ışığına bayılıyor
Ama kötülemiyor karanlığı
Ona bir kitap vereceğim
Rahatını kaçırmak için
Bir öğrenegörsün aşkı
Ağacı o vakit seyredin
Bak, örneğin bunu yapan bir kız çocuğu. Ama babası bağırmış ona.
“Bu yaptığının günah olduğunu bilmiyor musun gıı? Yarın Allah, haydi ver bakalım canını derse, nasıl vereceksin?”
“Canlı değil buba, bu küçük heykel!”
“Ama insana benziyor!”
“İnsana benziyor ama insan değil, heykel!”
“İnsana benziyor; canı gerekir.”
“Heykele can gerekmez buba!”