Nisanur Atam

Nisanur Atam
@_Nisannur

Nisanur Atam

, bir kitap okudu
Puan vermedi·104 syf.·
2025 4. kitabı
Shahrnush Parsipur
7.1/10 · 2.188 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Hep başkalarınca üzerime vazife görülmeyen işlerle uğraşırken buldum kendimi."Sen mi bitiriceksin?"diye dalga geçenler de oluyor,"Sana mı kaldı?"diyenler de.Ben de,"Evet,bana kaldı!"diyorum.En azından pek çok insan gibi iki yüzlü değilim.Doğrularımın peşinden koşuyorum.İçim rahat."
"Belki başkalarının da başka yanları vardır.Başka farklılıkları,başka zayıf noktaları.Utanıyorlar mıdır acaba onlar huylarından?Çok farklıdırlar belki,hani insanlar garip garip bakıyorlardır. Baksınlar. Sıradan,zincirlenmiş bir insan olmak daha mı iyi?Düşündüğünü söyleyemeyen,söylemekten korkan,yargılanmaktan,eleştirilmekten korkan biri olmak? Varalım farklı olalım,farklılıklarımız özgürlüklerimizdir."
"Gördüğün her alaca şeyi av sanma Belki de uyumuş bi kaplandır..." Sadi Şirazi,Gülistan
Türk Ceza Hukuku dersi alırken cinsel suçların anlatıldığı kısımda aynen şu cümleyi okumuştum: Şüyuu vukuundan beterdir. Yani,tecavüzün duyulması olmasından beterdir. (Bunu bir hukuk kitabında okumuş olmaktan üzüntü duysam da toplumsal algımızın bire bir yansıması.) Tecavüze uğrayan kadına namusu lekeli kadın gözüyle bakılıyor.Böyle elim bir olaya dahi kadını suçlayacak bir bakış açısından yaklaşıyoruz ne yazık...