Birey olarak milyarlarca nüfusa sahip bir türün içinde yaşama tutunmaya gayret ediyoruz. Bedenimizde bile her dakika türlü türlü bakteri savaş halinde. Bu yüzden vivere est militare. Yaşamak, savaşmaktır.
"Neler kaybettiğinizin bile farkında olmadığınız anlarda kim bilir kaç kişi hayatınıza kendi çöpünü boşalttı? Kim bilir anlamsızca yaşanan acılar, çocukça uğraşlar, doymak bilmez arzular ve gereksiz eğlencelerle ne kadar zamanınızı harcadınız? Peki kendinize, kendinizden ne kaldı? Henüz vadeniz dolmadan içten içe öldüğünüzü fark edeceksiniz."