Her an birbirimizden biraz daha uzaklaşıyoruz . Konuşursak, birbirimize bunu hissettirmekten başka bir şeye yaramayacak. Bunun için susuyoruz . Ne onda bu büyük mesafeyi atlamak ve ötekinin yanına varmak isteği , ne bende kuvveti var. Bu sessizlik içinde zaman aramızdan bir düşman gibi geçiyor .
“ Bazan etrafımızda o kadar esrarlı bir hadise olur ki ince teferruatına kadar bunu sezeriz, fakat hiçbir şey idrak etmeyiz ; ruhumuzun içinde ikinci bir ruh her şeyi anlar, fakat bize anlatmaz, böyle korkunç işaretlerle bizi muammanın derinliklerine iter ve boğar .”