Tanrı, kötülüğe geçit vermeyen bir özgürlük yaratabileceğine göre (özgür ve günah işlemeyeceğinden emin ermişlerin durumunu düşünün), kötülüğü istediği sonucu çıkıyor. Ama kötülük onu incitiyor. Demek ki, bayağı bir mazoşizm durumu bu.
Ya Tanrı yarattığı şeyleri bizim onlar daha çok ya da daha az istediğimize göre değerlendiriyorsa? Aşağılık duygusu olan bir Tanrı mı? Bu da kimin aklına gelir?