Her ne denlü o cürmüne hadd u nihayet yoğ ise
Avniyâ kat' eyleme sen avn-i Rahmân'dan ümîd
Sultan Fâtih'in şiiri... Çok günahın varsa da Avniciğim, diyor kendisine, Allah'ın rahmetinden ümidini kesme, en büyük kabahat o olur. Çok günahkârsın ama af var, rahmet-i ilâhî var, ümit kesilmedi, ümit kesmek en büyük suç olur. "Lâ taknetû min rahmetillâh", ümidi kesmeyin ayetine atıfla... Bunu söyleyen adam da, laf aramızda, devlet yöneten bir adam yani.