Varsayın ki bir kütüphanecisiniz ve yaratıcı yazılar denilen metinleri A Salonu’na, bilimsel denilen metinleri de B Salonu’na yerleştirmeye karar veriyorsunuz. Bu durumda Einstein’ın makaleleriyle Edison’un sponsorlarına yazdığı mektupları ve “O Susanna”yla Hamlet’i aynı kategoriye mi sokarsınız?
On altı yaşındayken, her yeniyetme gibi ben de doğal olarak şiir yazmaya giriştim. (Platonik ve itiraf edilmeden kalan) İlk aşkımı yeşerten şey şiir ihtiyacımıydı, yoksa tam tersi miydi, inanın hatırlayamıyorum.
Neden Homeros yaratıcı yazar sayılırken Platon'un sayılamadığını bir türlü anlayamamışımdır. Neden kötü bir şair yaratıcı yazardır da iyi bilimsel makaleler yazan biri değildir?