Aslında sen, başkaları için dua ediyorum derken bile, kendine iyilik yaptığını bilmiyorsun. Başkaları için yaptığını her duana, "Sana Allah katbekat daha fazlasını versin" diyen melekler senin için Allah'a yalvarıyor, senin için ağlıyor.
Diğer öğretilerilerle karşılaştırdığınızda İslâmiyet'in en güzel yanlarından biri "bireysel" gelişim ve idrak için değil "kolektif gelişim ve idrak" için düzenlemeler getirmiş olmasıdır...
İnsan hata yapmadan kendini tanıyamaz, insanlık mertebesine ulaşamaz, bu yüzden hatalarımızla barışıp onlardan almamız gereken dersleri alıp, bir kere misafir edip ve bir daha yapmamak üzere uğurlayalım.
Allah her bir kuluyla sürekli diyalogdadır ve bunu elbette ki kulları aracılığıyla yapacaktır. Nasıl yapacak? Gökten bir ses mi gelmesini bekliyorsunuz? Denir ki; Allah kullarına kulları aracılığıyla mükafat verir ve kullarına yine kulları aracılığıyla cezasını gönderir.