İnsan acayip bir mahluktur, kendine fazla bakarsa kafası karışır. Nermin Hanım, bu mektubu size göndermek maksadıyla değil, sizin karşınızdaki yerimi tayin yahut keşfetme niyetiyle yazıyorum; hayallerim, hislerim ve düşüncelerimin nasıl bir yumak oluşturduğunu görmek ümidiyle. Okuyanın aksine, yazan yalnızdır. Hani, nerede, ona yaklaştıkça kendime geldiğim sevgili?