Gönül sırdır" dermiş eskiler. Olur olmaz herkesle her şeyin paylaşılamayacağına dair bir şifre sanki. Çünkü insanoğlu ayıp arar, kusur arar. Senin üzüntün onun neşesi olur. Gönül ancak güzel görene, güzel konuşana, güzel saklayana açılır. Onlara da ehl-i muhabbet denir.
"Bu ne dert idi, derman bilinmezdi;
ya bu ne yare idi zahmı belirmezdi.
Kenan ilinde Yusuf'u yitirmiş gibiydim,
Yusuf'u bulsam Kenan bulunmazdı.
Aşk pazarında canlar satılıyordu da,
satılık canımı alan bulunmuyordu. "