Mevcut yerel, bölgesel ve ulusal şartlar, İsrail'in her gün tanık olduğumuz despotluk ve zorbalığına katkı sağlamıştır. Bu şartların başında Filistinlilerin 'teslimiyeti' , Arapların âcizliği, Müslümanların zaafı ve güçsüzlüğü, Amerika'nın mutlak desteği ve himayesi ve dünyanın sessizliği gelmektedir. Acaba İsrail, kendisine hizmet eden bu şartların sonsuza dek süreceğini ve rüzgârın hep onun istediği yöne eseceğini mi zannediyor?