Kitaplarımız var, doğru, ama bu insanlarla konuşmakla, karşılıklı muhabbet etmekle aynı şey değil. Tam doğru olmayan bir karşılaştırma yapmama izin verirsen kitaplar; müzik defterine yazılmış notalarken, konuşmak şarkı söylemektir.
Zaten küçüklüğümden beri mutluluğu israf etmekten korkar, bir kısmını ilerisi için saklamak isterdim. Bu hâlim gerçi birçok fırsatları kaçırmama neden olurdu fakat fazlasını isteyerek talihimi ürkütmekten her zaman çekinirdim.