İnsanın içine o huzursuzluk geldi mi en mutlu anında bile bir sonraki adımında derin bir kuyuya düşme ihtimali gibi gösterir varlığını. Öldürmez ama yaşayamazsın da.
Yeryüzünde ne kadar az yer kapladığıma bakmayın, içimde öylesine genişim ki adım atacak yer yok. Belki de bu yüzden dışarıya ayak uyduramıyorumdur, kim bilir...
Anladım ki ben çevremden uzaklaşarak terk etmemişim onları. Meğer onlar oldukları halde kalarak terk etmişler beni. İnsan bataklıktan gitmezdi, bataklık güzel bir bahçe olamadığı için bir gidişe sebep olurdu.