Çocukluğunu sokakta geçirenler iyi bilir ;anlaşan arkadaş gruplarını ve bu grupların her gün aynı yerde oynadıkları,kendilerini özgür hissettikleri yurt bildikleri arsaları,bahçeleri… Kitapta tam bu hikaye üzerine başlıyor,bir grup arkadaşın oyun alanı saydıkları arsalarını ismine kızıl gömlekliler dedikleri gruba karşı korumalarıyla.Üstelik bu çocuk grubunun başkanı ve askeriye gibi rütbeleri var. Birde dernekleri.Macun biriktirme derneği…
Savaşın ve savunmanın çocuktaki anlamı kıssadan hisseli anlatılıp, aynı zamanda dostluk kavramının gücü, aidiyet ve sevgi her sayfada oldukça yoğun hissettirken sona doğru yüreğimizi sızlatan sayfalar gelir. Popülerliğinin farkında olduğum için daha fazla spoiler vermemek adına içerikten ziyade anlatım şeklinden bahsedersem ;gayet akıcı,gereksiz betimlemelerle anlatımın dağılmadığı tatlı bir olay örgüsünün olduğu bu kitabı şiddetle öneriririm. Keşke hepimizin o çok iyi bildiği çocukluk ,saflık, korumacılık,gözükaralık ve vicdan her yaşta bizimle gelebilse…