lila.

"Vakti gelince bundan çok daha tuhaf şeyler olacak,"
Daha fazla ne olabilirdi...?
Reklam
Bizim bu­rada düşündüğümüz tek şey nasıl hayatta kalacağımızdır. Sa­bahın köründen gecenin yarısına kadar tek düşündüğümüz konu budur; bu konu bize yetiyor da artıyor , elalemi düşüne­cek halimiz kalmıyor. Başkalarını düşünüyor muyum? Hiç.
Hiç.
"İşler berbat; insanlar öyle yoksul ki." "Ah, şu talihsiz, sersefil insanlar!...
...küme halindeki sinekler ölüp ölüp bardağın dibine düşüyordu. Onların bu dünyadan göçüp gitmesi, gezintiye çıkmış olan diğer sinekler üzerinde hiç mi hiç etkili olmuyordu; onlarla aynı kaderi paylaşana dek -sanki fil ya da alakasız başka bir hayvanlarmış gibi­ hiç istiflerini bozmadan, havalı havalı bakıyorlardı ölü si­neklere. Düşününce, sineklerin pervasızlığı ne tuhaftı, belki de o sıcak yaz gününde saraydakiler de başlarına gelecekler­den bir o kadar habersizlerdi.
"biz zaferi göremeyeceğiz. " "Göremesek de gerçekleşmesine katkıda bulunacağız,"
Defarge
Reklam