Arthur Conan Doyle'un kuşkusuz en başarılı eseri ama bu toplu basımla (her ne kadar zamanında benim için en ekonomik seçenek de olsa) okuma zevki öldürülmüş. Bir süre sonra 976 sayfalık bi şaheser değil de bir tür eziyete dönüşüyor okuyucu için. Çünkü rutinleşmiş olay algısından çıkmak isteseniz geride bıraktığınız yarım bir kitaba duyduğunuz vicdan azabı oluyor. Her hikayenin başında "Bu Sherlock Holmes'un en ilginç ve tuhaf hikayesi" gibi zamanında Arthur Bey'in pazarlama stratejisi olarak kullandığı kelimeler toplu basımda art arda gelerek rutine bağladığı için okuyucuyu sıkıyor. Yazarın ekmeğini en çok yediği karakterin yaşadığı "kayda değer ilginç öyküler" bile birbirlerine benzemeye başlıyor. Yayınevinin bu basımında birçok yerde yazım hataları da mevcut. Sherlock Holmes okunması gereken klasiklerdendir ama klasikleri sıkıcılaştıran böyle basımlardan uzak duracağım bir sonraki sefer, bu incelemeyi okuyan herkese de aynısını öneriyorum.( Ayrıca 2 saatte okumadım o kadar uzun bir süredir okumaya çalışıyorum ki kayıt altına almayı beceremedim.)