Aslında meyve ve bitki yiyen, ama hevesleri ve böbürlenmesi nedeniyle her şeyi yiyen bir varlık haline gelen insan ya doğal besinini yiyecek ya da yok olacaktır.
Yaşam bir zindandır,
türlü türlü zindanlar. Ama kimileri zindan duvarına resim çizer ve
bununla oyalanırlar. Kimileri kaçmak ister,boşuna ellerini yara bere
içinde bırakırlar. Kimileri de yas tutar. Fakat işin aslı, hep kendimizi
aldatmalı, hep kendimizi aldatmalıyız. Ama bir zaman gelir, insan
kendini aldatmaktan da bıkar...
Ama ben sudan vazgeçemem; ben suya bayılırım. Yüzdüğüm
vakit sanki bütün kuşlar, bütün doğa konuşuyor benimle. Her gün
denizin karşısında olmak isterdim. Sular benimle konuşuyor,
çağırıyor, kendine çekiyor beni. Belki de balık olmalıydım.