İnsan dünyanın üzerinde bir yük değil de ne ki.
Biz değil miydik elest bezminde meleklerin korkup da ( bozgunculuk yapacak birini mi yaratıyorsun?) dediği.
Söylesene bana kalbinin yeri neresi. Hissediyormuyuz artık, yoksa bizde herkes gibi hissizleşiyor muyuz..?
Şu fakir, garib Nursî ki, Bid'atüzzaman lakabıyla müsemma olmaya lâyık iken, haberi olmadan Bedîüzzaman ile meşhur olan bîçare; tedenni-i milletten ciğeri yanmış gibi feryad u figan ederek, ah!. ah!.. ah!.. vâ esefâ, der ki: İslâmiyetin mağz ve lübbünü terk ederek kışrına ve zahirine vakf-ı nazar ettik ve aldandık. Ve sû'-i fehm ve sû'-i edeb ile İslâmiyetin hakkını ve müstehak olduğu hürmeti îfa edemedik. Tâ o da bizden nefret ederek evham ve hayalâtın bulutlarıyla sarılıp tesettür eyledi. Hem de hakkı var.