Duş almanın ya da banyo yapmanın ruh halimizi olumlu yönde değiştirdiği, ağrıyı azalttığı gibi sinirleri de yatıştırdığı, kaygıya iyi geldiği biliniyor. Banyoya girmeden önce ve banyoda kendime hep "Sular aşağı, oğlum kızım yukarı." diyorum ve bu sözlerin reel anlamda gerçekliğine inanıyorum.
Bir arkadaşım, Trakya'da çocukları yıkarken bir yandan " Sular aşağı, oğlum/kızım yukarı" dediklerini söylemişti. Bu hakikaten de doğru; suyun, üzerimizde terapötik etkisi var.