"Ne tuhaf! İnsanoğlunun yaşamda en geç keşfettiği şey şimdiki zamandı.İnsan içinde yaşadığı ânı derinleştimeyi zamanla , yani zamanı azaldıkça öğreniyordu."
"Adil olmak dünyanın en büyük eziyetidir. Ama bir defa muvaffak olursan, gözündeki perde kalkar, vicdanında körlük biter , artık hür olursun fakat bundan sonra tüm namussuzları çıplak görmek zorunda kalırsın "
"Bir savaşın en berbat tarafı hayatlardan çok yaşayanların umutlarını yok etmesidir. Bu savaş artık umutlarımızı eritti. Anladım ki, hepimiz tek tek yok olana kadar bu katliam sürecekti. Kurtuluş yok. Ya da ölmek tek kurtuluştur!"