derya

derya
@_deryabuyuk_
Büyümek, okumaktır. Kitaplara yazılanları okumak, insanlara yazılanları okumak, kainata yazılanları okumak, okumak, hep okumaktır. Bookstagram'ım: instagram.com/uykucususamuru?...
"Kimse senin nelerle başa çıkmaya çalıştığını, neleri yendiğini, yenemediğini, kimlerin yanında olmak istediğini, nelerin başını ağrıttığını, neler hissettiğini, neleri hissetmekten korktuğunu, içini, senden daha iyi bilemez. O yüzden dik yürü hep, kendine sadece kendim lazımsın." Sabahattin Ali
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben ikide birde böyle oluyorum, bazen bütün insanları boyunlarına sarılıp öpecek kadar çok seviyorum. bazen de hiçbirinin yüzünü görmek istemiyorum. Bu nefret filan değil... İnsanlardan nefret etmeyi düşünmedim bile... Sadece bir yalnızlık ihtiyacı.
Sayfa 96·Kitabı okudu

derya

, 2022 okuma hedefini ekledi.
2022 OKUMA HEDEFİ
16/40 kitap - %40 tamamlandı
16 kitap okudu
40 kitap
5,5bin sayfa
3 inceleme
28 alıntı
10/10
·192 syf.··
2021 9. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 06 Temmuz 2021 17:32
Kürk Mantolu Madonna benim toplumun etkisiyle okuduğum bir Sabahattin Ali kitabıydı. Sabahattin Ali’nin denence akla gelen, dillere destan bir kitap olarak karşılaştım ben Kürk Mantolu Madonna ile. Karşılaştığım durumlarda her zaman müthiş bir övgü ile bahsedilen bir kitap oldu okumadan önce. Dolaylı olarak aşırı bir beklenti ile başladım kitaba. Lakin toplumda okuyup yorumlayan insanlar ile aynı etkiyi bende oluşturduğunu düşünmedim kitabın sonunda. Sabahattin Ali’nin okuduğum diğer kitaplarıyla kıyasladığım zaman benim için olay örgüsü biraz daha öngörülebilir bir kitap oldu. Sabahattin Ali’nin çoğunlukla yazdığı kötü sonlu romanlardan sonra Kürk Mantolu Madonna’nın az buçuk sonunu ve nasıl bir olay örgüsü ile ilerleyeceğini tahmin etmek çok zor olmadı benim için. Bu nedenle kitabın son 50 sayfasında ne kadar içimde hala Sabahattin Ali’nin dilini okurken ki heyecanım devam etmiş olsa da aynı zamanda artık bitireyim, acaba benim tahmin ettiğim gibi mi bitiyor soruları oluşmadı değil. Kitap hakkında bu ufak şikayetimden sonra kitap hakkında artı puanlarımız sıralama isem kitaba haksızlık yapmış olurum. Aşka ve sevgiye karşı olan bakış açımın bu şekilde güzel kelimelere döküldüğünü görmek benim için harika bir histi. Birilerinin benim gibi düşündüğünü bilmek, aşırı etkileyici oldu. Hele ki aşk toplumumuzda bu kadar basitleştirilmiş, ağza sakız edilecekse kıvamdayken. Bu kitabı okuyan birinin aşka karşı bakış açısını 360 derece çevirebilecek şekilde yazılmış. Bu fazlasıyla mükemmel kaçmıyor mu her şeye rağmen? Kesinlikle fazlasıyla mükemmel kaçıyor... Bu kadar aşktan bahsettikleri sonra kitabın sadece aşk anlattığı düşüncesi zihinlerde yerleşebilir ama öyle değil. Kitabın bir çok yerinde daha doğrusu her yerinde yıllardır toplumda süregelen, olumsuz durumların kitapta
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Can Yayınları · 2019376,5bin okunma