Zamanımızın amansız hastalıklarından biri olan aşırı tüketim, oburluk, lüks ve gösteriş; sahâbe neslinin tanımadığı bir hayat tarzı idi. Zira onlar; "yarın nefislerin varacağı konağın kabir olacağı" şuuruyla yaşıyorlardı.
Ömer bin Abdülazîz(r.a) buyurur ki:
"Haramlar bir ateştir. Ona ancak kalbi ölüler uzanır. Eğer el uzatanlar diri olsalardı, o ateşin acısını muhakkak duyarlardı."