-Her şey itidâl halinde olmalı buyuruyorsunuz. Yâni her şey haddini muhafaza etmeli... Aşkta, muhabbette de mi efendim?..
<<-Ne zannettin ya; o da haddi içinde kalmalı... Yoksa yanar, kül oluruz.>>
<<-Gafil halk, kesik ve bitkin, bir lâf eder: Yarın olsa da bir iş işlesem...Bilmez ki, bugün, dünkü günün yarınıdır. Bugün ne işlemiştir ki, yarın bir şey işleyebilsin?>>