"Tevekkül, bütün dünya bir araya gelip engellemeye çalışsa bile Allah'ın senin için takdir ettiği şeyin sana ulaşacağına; bütün dünya bir araya gelip sana yardıma çalışsa bile Allah'ın senin için takdir etmediği bir şeyin sana ulaşmayacağına inanmandır." İmam Gazali
Dervişe sordular
-Zor bir dönemden geçerken ne yapmalıyız.
Derviş dediki
-Sonsuza dek sürmeyeceğini bilmeli.
-İmtahan olduğunu düşünmeli.
-Daha kötüsü olmadığı için dua etmeli.
-Zor döneminde yanında olanları sonrasında sevindirmeli.
-Yanıda olmayanları terk etmeli.
Senden sonra 23 şehir gezdim.
3 kilo aldım.
Saçlarımı 6 kez boyadım.
Dünya bilmem kaç 365 günde
bilmem kaç dönümünü tamamladı.
Darbe oldu.
İhtilâl oldu. Barış gelmedi.
Savaş bitmedi.Seni özledim.
İltica edecek tek yer bulamadım.
Gittiğim her yerde senden bir nefes bıraktım. Belki yürürsün aynı sokakta.
Ayak izime denk düşer ayak izin.
Belki saçına değer nefes.
Belki sen de bir gün özlersin diye, seni uzakta bıraktım.Seni uğurladım.
Sana kavuştum.Seni terk ettim.
Bilmem kaç kilometre yol gittim.
Evren kaydı.
Sen göğüs kafesimden milim kaymadın.