“Gitme” dedi. “Gitme. Seni bakan yaparım.”
“Ne bakanı?”
“Şey...Adalet bakanı!”
“Ama burada yargılanacak kimse yok ki!”
...
Gezegenin öbür köşesine bir daha göz atmak için başını çeviren Küçük Prens:
“Ben her yeri gördüm,” dedi. “Kimsecikler yok.”
“O zaman sen de kendini yargılarsın. En gücü de budur zaten. Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan çok daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir.”
Hangi çiçek, diğerini “sarı açtı” diye ayıplar?
Hangi kuş, “farklı ötünce” diğerine yasak koyar?
Derisinden, dilinden ötürü öldürülüyor insanlar.
Ah insanlar! Her şeyi bulup kendini bulamayanlar…
Charles Bukowski