Fatma

Fatma
“İnsan dediğin; inna lillah’tan başlayıp inna ileyhi raciun’a giden aciz bir yolcudur.”
10/10
·112 syf.··
2020 25. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Eylül 2020 19:09
Kitap, 1920'li yıllardan 1970'li yıllara kadar Üsküdar'ı anlatırken o zamanda yaşamış olan Allah dostlarının hayatlarını da bir attar dükkânın çevresinde anlatıyor. Ama bahsedilen bu dükkân öyle bir dükkân ki birçok ariflerin, sanatkârların sohbet ve ilim için uğarıdıkları adeta akademi vazifesi üstlenen bir yer. Nitekim kitapta adı geçen Allah dostlarının hayatlarını ve yaşadıkları sırlı olayları okuyunca kendi yaşadığımız zamana bakarak onların bambaşka manevi iklime sahip bir zamanda yaşadığını düşünüp keşke bizler de o zamanlarda yaşasaydık dedim. Fakat kitabın sonunda dükkânın kapatılıp kuyumcu dükkânına dönüştürülmesiyle de gerçekten çok üzüldüm. Keşke bu kıymetli dükkân hâlâ bu zamanda da var olsaydı.
Üsküdar'da Bir Attar DükkanıAhmed Yüksel Özemre · Kubbealtı Neşriyatı · 20201,218 okunma
Mehcûre isimli okura yanıt verildi
Fatma
Amin🤲🏻 Çok teşekkür ederim.🌷
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Güüüzel birr etkinliiiik yapalım mııı :))
🌙 EsSelâmu Aleykum ve Rahmetullah 🤗 Niyet edelim ben de nasibinize gönlünüze şifa olacak ayeti açayım 🥰 4 ve 660 arasında bir sayı söyleyin inşaAllah 🤗 Hadi Bismillahirrahmanirrahim 🕊
Anket
Fatma
Aleyküm selam 😊 7🌷
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2019 2. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2019 18:07
Kitap, savaşın çıkmasıyla erkeklerin cepheye gitmesini, Tolgonay karakterinin geliniyle ve diğer insanların köyde mücadele vermesini, toprak ve insan ilişkisini, mutlu olmak için çok şeye ihtiyaç olmadığını anlatıyor. Savaş insanların umutlarını, mutluluklarını, hayallerini, değerlerini, sevdiklerini elinden alan en kötü şey.. Bu sebeplede okurken bir kez daha hüzün yaşadım. Kitabın içinde geçen kısımların hepsi beni çok etkilesede özellikle Aliman ve Maysalbek'in yaşadıkları çok acı vericiydi.. Maysalbek'in öğretmen olmak isteyip de olamaması elinde tebeşir tutması gerekirken cephede tüfek tutması, Alima'nın gençliğinin baharında yaşadıkları çok acıydı. Okuduğum her satırda çok duygulandım Ve Yazarında dediği gibi "insanlar savaşmadan yaşayamazlar mı?"...
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202277,9bin okunma
Fatma
Evet kitap gerçekten de çok güzel..