- Ama anlamıyorum paşam, tehlike bunun neresinde? Yaptığınız şeyler ne kötü ne de yasadışı, öyle değil mi?
- Evet, bu yaptığımız kötü bir şey değil ancak gene de bir şeyleri sorgulamaya başladığın anda hapsin yolu görünür. Bunu ikimiz de biliyoruz.
Bizim derdimiz yalnızca karnımızı doyurmak mı? Elbette hayır. Bizler insan olmak istiyoruz. Üstümüze çöküp bizlere at gözlükleri takmaya çalışan o insanlara derdimizin sadece karnımızı doyurmak değil herkes gibi özgürce ve medenîce yaşamak olduğunu göstermek istiyoruz. Bizler ne aptalız ne de hayvanız. Bizler insanız. Esaret altındaki hayatlarımızın ve zor çalışma şartlarımızın akıl ve düşünce olarak onlarla yarışamayacağımız anlamına gelmediğini göstermeliyiz. Gene onlara göstermeliyiz ki bilgelik yolunda bile onlardan çok daha üstün olabiliriz!
Her kim 'her şeyi bilmeliyiz' diyorsa doğru söylüyordur. Bizler kendimizi aklın ışığıyla aydınlatmalıyız. Aydınlatmalıyız ki karanlıktaki insanlar bizleri görebilsinler. Her soruya dürüstçe ve samimiyetle cevap verebilmeliyiz. Doğruları olduğu kadar yanlışları da bilmeliyiz.