Derler ki:
Dünyada sevdasız yaşanmamış
Bir kalp gösterir misin bu ateşte yanmamış?
Aşk öyle bir şeydir ki kimini sevindirir,
Okşar, bahtiyar eder, gözyaşını dindirir...
Tabiatı tıpkı talih gibidir, yâr olmaz kimine de
Meğer ben ne kadar boş şeylere ağlamışım;
Kalbim hakikat diye bir ihtimale tapmış.
Ne manasız şeylere meğer bel bağlamışım;
Meğer benim peşinde koştuklarım serapmış...