Bir kitap okudum hayatım değişti denilecek bir kitap. Kitaba başlamadan 1 gün önce hiç sigara içmedim ve 1 günde de kitap bitti. Bugün üçüncü günüm ve hiç bir şekilde canım sigara istemiyor.
Aslında benim 6 ay bırakma maceram oldu fakat sonra bir şekilde tekrar başladım. Başladığımda eski bıraktığım hayatımı özlüyordum ama bağımlılık kısmı ile mücadele edemiyordum. Birkaç gün bırakıp, birkaç gün sonra tekrar döndüm. Ben Allen Carr tekniği (seminer) ile bırakma yöntemini duymuştum ama önce kitabından başlayayım olmazsa seminere gideyim dedim ve gerçekten işe yaradı.
İlk bıraktığım zamanla kıyasladığımda, bu sefer bir kriz, sinir, öfke veya yeme bozukluğu yaşamadım. Eğer gerçekten bırakmak istiyor, kafanıza koyuyor ama bir şekilde korkuyor veya bağımlılık kısmında yeniliyorsanız, kitabı alıp okuyun derim. Hatta youtube da bir videosuda var. Onu da izleyin derim. Bende işe yaradı açıkçası. Kriz tutmadan ve bir daha asla içmeyi düşünmeyeceğim bir şekilde bıraktığımı düşünüyorum…
Yıllar geçince tekrar güncellerim yorumu..
Herkese özgür hayatlar diliyorum
Başka bir gezegenden gelsek, insanlığa nasıl bakardık? Bence bu soruya cevap aramış kitap. İçinde de harika tespitler yaparak, muhteşem bir kurgulama yapmış yazar. İnsanlığın acınası halini okuyoruz kitapta aslında. Bir bütün olmamız gerekirken bin yıllardır sürekli bir savaş, para kazanma hırsı, güç istenci, şatafat içinde kendi hayatlarımızı mahvediyoruz. Yazar insanlığın vahşi yönünü sunduğu gibi bir yandan da bu saçma düzeni fark edip değiştirmeye çalışan insanlar olduğunuda anlatmış. Aslında okurken direkt aklıma Aamir Khan’ın “P.K” filmi geldi. Ama film daha çok dinler üzerinden ilerlerken bu kitapta konu çeşitliliği biraz daha fazla.
Birçok eleştiriyi mevcut ve yerinde buldum. Magazin dünyası eleştirisi, banka sistemleri, devlet oluşumu, vergi, okulların tek tip insan yetiştirme gayreti(hatta direkt sisteme yeni köleler diyebiliriz), dinler için savaş, bütün bir savaş tarihi eleştirisi, kendi ırkını çıkarları için kullananlar ve çok daha fazlası. Bazı yerleri çok acıklıydı. Bunu söylemek istemiyorum ve okuyacak olan tam da o sayfalara geldiğinde ne dediğimi anlayacaktır. Bu nasıl insanlık dedim ve beni bu kadar etkilemesi bunun maalesef bir kurgu olmaması. Organ mafyacılığı…
Kitabı elime alır almaz beni içine çekti ve anlatım okuyucuda sürekli bir merak uyandırıyor. Bunu gerçekten herkese tavsiye ederim. Kendi insanlığımıza bakmamız ve sorgulamamız açısından harika bir kitap.
Okuyacak herkese keyifli okumalar diliyorum.
AedenAkilah Azra Kohen · Destek Yayınları · 201614,3bin okunma