İnci Bardak

İnci Bardak
Kitap okumayan fikirlerle tartışmayın! Öğrenciler için küçük notlar bulunabilir!
Annemi mahallede herkes sever sayardı. Onuruna düşkün, alnının teriyle ekmeğini çıkaran, dürüst bir kadın olarak bilinirdi annem. Bir de güzeldi aslında benim annem, halen öyledir. Belki de bütün anneler güzeldir, bilmiyorum.
Sayfa 19·Kitabı okudu
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

İnci Bardak

, bir kitap okudu
Puan vermedi·112 syf.·
Beğendi
·
8 günde okudu
·
2025 1. kitabı
Platon (Eflatun)
8.2/10 · 64,7bin okunma
İşte İtalya ve Sicilya’ya , ilk olarak bu düşüncelerle geldim ve bu ülkelerde "mutlu” denen yaşamı (İtalya ve Syrakusa yöntemlerine göre ardı arası kesilmeyen şölenlerle dolu o yaşam) hiç beğenmedim. Herkese karnını günde iki kez tıka basa dolduruyor; gece kimse yalnız yatmıyor; herkes böyle bir yaşayışın açmış olduğu yolda yürüyüp gidiyordu. Yaradılıştan ne denli üstün yetileri olursa olsun, yeryüzünde hiç kimse, gençliğinden beri böyle yetişmiş olursa bilgeliğe erişemez; ölçülü de olamaz. Öteki erdemler için de aynını söyleyebilirim. Yurttaşlar, her şeylerini çılgınca harcamak gerektiğini düşünür; bütün çabalarını aşk cümbüşlerine vererek yiyip içmekten başka bir şeyle uğraşmamak gerektiğini sanırlarsa, hiçbir yasa, ne denli iyi olursa olsun, bir devleti rahata kavuşturamaz.
Sayfa 91·Kitabı okudu