Şunu anlıyor olmalısınız: Okurken mutlu olunmasa bile en azından memnun olunması gerekir, yani ihtiyacınız olanı almanız gerekir.
- Benim için okumak, bir gıda.
..nasıl parmakla taş oyulmaz, iyi niyetle de insanın bayağılığı giderilmez.. Oysa sanatçının asıl yapması gereken budur. Kimsenin ayak basmaya cüret edemediği yerlere ayak basmak, sonraki nesiller için kayalar arasından yollar açmak, o yollara gerekirse kendi kanayan parçalarını bırakıp onları geçilir kılmak. Çünkü gerçek sanatçı güneş gibi cömert ve onun kadar kayıtsızdır. Böyle değilse de zaten vazgeçsin bu sevdadan!