Eğer insanın davranışlarıyla değerleri birbirine örtüşüyorsa, ikisinin arasında büyük bir uçurum ve yarık yoksa, inandığımızla yaptığımız birbirini tutuyorsa, kendimize yabancılaşmamışsak mutlu oluyor ve iyi bir hayat yaşıyoruz. Psikolojide buna "iç bütünlük" deniyor yani özlü sözü bir olma hâli..
İnsan kötülüğe meyletmesin diye Cenab-ı Allah iyiliğin neşrini, kötülüğün de setredilmesini emreder çünkü insanın kötülüğe de meyli vardır. Dolayısıyla iyiliğe meyletmek için iyiliğin neşrolması, kötülüğe meyletmek için kötülüğün setredilmesi lazım.