Ayyüce Emine

9/10
·400 syf.·
2025 107. kitabı
Herkese merhaba Bu kitapta Amelia çok ünlü bir pop yıldızı, hayatının temposundan bunalıp kafasını dinlemek istediği için Kentucky eyaletinin Rome şehrine kaçıyor. Orada Pie dükkanı olan Noah ile yolları kesişmesini okuyoruz. Kitabı sevdim. Ama aşk yavaştı bir an önce aşk sahneleri okumayı istedim. Noah, Amelia, Annie, Emily ve Madison’a bayıldım Noah’nın kız kardeşleriyle olan ilişkisi, kızların birbirleriyle iletişimleri çok tatlıydı, Amelia gibi ben de aralarında olmak istedim. Amelia ve Noah çiftini de çok sevdim. Başta birbirleriyle atışmaları, tatlı tatlı laf sokmaları, aralarındaki çekim birlikte zaman geçirdikçe çok tatlı bir ilişkiye dönüştü. Audrey Hepburn göndermeleri çok güzeldi. Kitap aslında yazın okumalık ben öyle hissettim. Kitap kafa dağıtıcıydı. Kitap çerezlikti başlamanız bitirmeniz bir olabilir. Dramatik olay yok denecek kadar az, kitap kısa değildi. Kitapta +18 sahneler vardı ama azdı ve detaylı işlenmemişti bu özelliği sevdim. Kitap aman aman mıydı sürekli romantik kitap okuyanlar için değildi. Olaylar klişeydi. Hikayede bazı olaylar tahmin edilebilirdi ama hikaye beklediğim şekilde de gelişmedi açıkçası, daha başka şeyler görmeyi ummuştum. İlk baş dediğim gibi ana karakterlerin aşkını biraz daha okumayı isterdim O yüzden de puan kırdım. Kitabı severek okudum eğlenceliydi ama bana göre eksik yanları vardı. Ama kitabı genel hatlarıyla sevdim. Romantik kasaba aşkı arıyorsanız bu kitabı okuyabilirsiniz.
Roma TatiliSarah Adams · Go! Kitap · 2024367 okunma
Reklam
8/10
·592 syf.·
2025 106. kitabı
Herkese merhaba Bu kitapta Margaret Hale ve ailesi, babasının kilise ile sorunlar yaşaması üzerine ailecek İngiltere’nin kuzeyi olan Milton’a taşınmasını okuyoruz. Kitaba sevdim .Kitapta şehir, kentsel sanayileşmenin getirdiği yeni enerji ve buna bağlı olarak kapitalist sınıfın yükselişi sonucu çev­re kirliliği, yoksunluk, işçilerin huzursuzluğu, hastalık­lar, dini konular üzerinden ve daha bir çok olumsuzluğun iç içe geçtiği kaynayan kazan gibidir. Aile, taşralı alışkanlıkları ve değerleriyle bu çevreye tamamen yabancı olup, fabrika işçilerinin içinde bulunduğu zor duruma ve "işçi sahip" ilişkilerinde acı gerçeklerini okuduk. Kitap yaklaşık 600 sayfa ve bence sürekli kendini tekrar etti ölümler bile hatta. Tekrardan sıkıldım. Betimlemeler azdı. Özellikle kişilerin betimlenmesi yoktu.Ana karakterin duygu ve düşüncelerini görememek kitabın büyük bir eksisi. Ne Margaret’in ne başka birinin hisleri, duyguları, düşünceleri anlatılmadı. Margaret insanların işine koşma aracı görüyordu. Özellikle anne babası arasınaki ilişkiyi yürütme görevi görmesi, anne babasının iki kelime etmeyip Margaret üstünden haberleşip anlaşması bana saçma geldi. Her bölümün başında sözler yazılıydı. Kitapta İncil'den alıntılar vardı. Kitabın son kısımlarının biraz hızlı ilerlediğini fark edeceksiniz.Kitap yalnızca bir aşk romanı değil aynı zamanda İngiltere’nin sanayileşmesine de ışık tutan bir özellik tutmuştur. Aşk klasiği olarak görülse aşk sahneler azdı. Orasını pek beğenemedim. Çiftin elektriği iyiydi ilk karşılaşmaları kötü olsa bile biraz daha çiftin hikayesini okumak isterdim. Konusunun farklı olması güzeldi. Kitabı severek okudum. Fakat eksiklikleri var. 600 sayfa olması bu eksiklikleri çok göze batırıyor. Bunlar olmasa çok etkileyici bir klasik eser olabilirdi gözümde. İngiliz
Kuzey ve GüneyElizabeth Gaskell · Koridor Yayıncılık · 2022653 okunma
8/10
·543 syf.·
2025 105. kitabı
Herkese merhaba Bu kitapta Tess adında bir köylü kızının hikayesi anlatılıyor. Ailesi tarafından akrabası olan genç bir adamın yanına çalışmaya gönderiliyor ama asıl amaç Tess ve Alec'in yani o genç adamın evlenmesini sağlamak. Tess çalışmak için oraya gidiyor ama başından çok korkunç bir olay geçtikten sonra tekrar çalışmak ve yaşadığı yerden uzaklaşmak için sütçü kız olarak bir yerde işe başlıyor. Tess için hayatının yeni kısmını okuyoruz. Kitaba sevdim..Kitap katı ahlak kurallarının hüküm sürdüğü, erdemin “iffetli olmak”la eş tutulduğu yıllarda yazılır ve toplumdaki egemen normları, sınıf sistemini, evliliği, dini, cinselliği tartışmaya açar. Derinlikli toplumsal analizlerin yanı sıra, kahramanlarının iç dünyasını okuduk. Alec ve Anjel karakterlerine sinirlerim çok bozuldu. Kitap Viktoria dönemini değilde günümüz döneminde yaşıyormuş ta şimdiki zamanı yazmış gibi bir olay örgüsü hakim kitapta. Hiç mi bir şey değişmez. Ha değişen bazı şeyler var o da giyim kuşam , buharlı makineler ile gelen işçilikte kolaylık , lisan ama ahlak , huy, adaletsizlik, eşitsizlik, kadın düşmanlığı, kadının hayatta ki yaşadığı zorluklar hiç ki değişmemiş maalesef. Bu kitap çok güzel bir şekilde toplumsal yargıların ve erkek egemenliğin olduğu bir dünyada yaşayan bir kadının yaşamını ortaya koymayı başarmış. Kitabı okurken olayları ve duyguları hissederek okudum. Kitapta bir de fazlaca İncil'den alıntı vardı. Bu durum biraz fazlaydı bence. Bazı yerlerde çok fazla betimleme hakimdi. Kitap kafa dağıtmalık sorgulayıcı üzücü olaylar çok yaşanmakta.Söylemeyi unuttum kitap Viktorya Döneminde geçiyor zaten yazarımız Viktorya Döneminde önemli bir yere sahiptir. Yalnız spoiler vermeyeceğim ama söylemem gereken bir şey var kitap ne yazık ki mutsuz son bitiyor. Mutlu son severler bu kitabı okumayın
TessThomas Hardy · Koridor Yayıncılık · 20212,163 okunma