Herkese merhaba
Bu kitapta Tess adında bir köylü kızının hikayesi anlatılıyor. Ailesi tarafından akrabası olan genç bir adamın yanına çalışmaya gönderiliyor ama asıl amaç Tess ve Alec'in yani o genç adamın evlenmesini sağlamak. Tess çalışmak için oraya gidiyor ama başından çok korkunç bir olay geçtikten sonra tekrar çalışmak ve yaşadığı yerden uzaklaşmak için sütçü kız olarak bir yerde işe başlıyor. Tess için hayatının yeni kısmını okuyoruz.
Kitaba sevdim..Kitap katı ahlak kurallarının hüküm sürdüğü, erdemin “iffetli olmak”la eş tutulduğu yıllarda yazılır ve toplumdaki egemen normları, sınıf sistemini, evliliği, dini, cinselliği tartışmaya açar. Derinlikli toplumsal analizlerin yanı sıra, kahramanlarının iç dünyasını okuduk. Alec ve Anjel karakterlerine sinirlerim çok bozuldu. Kitap Viktoria dönemini değilde günümüz döneminde yaşıyormuş ta şimdiki zamanı yazmış gibi bir olay örgüsü hakim kitapta. Hiç mi bir şey değişmez. Ha değişen bazı şeyler var o da giyim kuşam , buharlı makineler ile gelen işçilikte kolaylık , lisan ama ahlak , huy, adaletsizlik, eşitsizlik, kadın düşmanlığı, kadının hayatta ki yaşadığı zorluklar hiç ki değişmemiş maalesef. Bu kitap çok güzel bir şekilde toplumsal yargıların ve erkek egemenliğin olduğu bir dünyada yaşayan bir kadının yaşamını ortaya koymayı başarmış. Kitabı okurken olayları ve duyguları hissederek okudum. Kitapta bir de fazlaca İncil'den alıntı vardı. Bu durum biraz fazlaydı bence. Bazı yerlerde çok fazla betimleme hakimdi. Kitap kafa dağıtmalık sorgulayıcı üzücü olaylar çok yaşanmakta.Söylemeyi unuttum kitap Viktorya Döneminde geçiyor zaten yazarımız Viktorya Döneminde önemli bir yere sahiptir. Yalnız spoiler vermeyeceğim ama söylemem gereken bir şey var kitap ne yazık ki mutsuz son bitiyor. Mutlu son severler bu kitabı okumayın