Herkese merhaba
Bu kitapta Josef K.'nın bir sabah aniden tutuklanmasıyla başlar. Ancak, tutuklamanın nedeni bir türlü açıklanmaz ve Josef, suçlu olup olmadığı konusunda hiçbir bilgiye sahip değildir. Süregeldiği yargı süreci boyunca, Kafka'nın eseri, adaletin ve bürokrasinin karmaşıklığını, anlamını kaybetmiş ve insanları ezip yok eden sistemleri anlatır.
Kitaba bayıldım. Kitap kulübü için bu kitabı okudum. Açık söylemek gerekirse kitap basit bir kitap değil. Kitabı okurken bazı yerlerde zorlandım. Kitap distopik ve olmayan bir olayın davasını okumuş oluyoruz. Hikaye akıp giden bir kurguya sahip değil. Kitapta bürokrasinin, adaletin doğru bir şekilde işlemesini engelleyen karmaşık ve anlamsız bir yapıya dönüşmesini eleştirir. Kitap bireysel özgürlüğü eleştirmiştir. Modern toplumun birey üzerindeki baskısını ve insanın varoluşsal yalnızlığını çarpıcı bir biçimde ortaya koyduğunu okuduk. Kafka'nın kendine has anlatım tarzı ve karamsar bakış açısı, romanı okuyucular için hem kafa karıştırıcı hem de düşündürücü kılar. Kitabın zor olmasının sebebi budur. Kitap sadece bir hukuk dramı değil, aynı zamanda insanın varoluşuna dair evrensel bir sorgulamasına sebep olur.Kitap dini ve metafizik yorumlara da açıktır, bireyin Tanrı veya bilinmezlik karşısındaki çaresizliğini anlatır.Günümüz pek çok ülkede gazeteciler, düşünürler, siyasetçiler ve sade vatandaşlar Josef K.’nın durumunu yaşamaktadır. Suçsuz olduklarını bilerek yargılanan, fakat hiçbir zaman gerçek bir yargıçla ve bağımsız bir mahkemeyle karşılaşamayan insanlar mevcuttur. Bu aralar gündemimizi biliyorsunuz.Kitap bunun için uygundur. Kitabı okurken zorlandım ama kitaba bayıldım. Kitap kafamızı yoruyor. Kitap bizi düşündürüyor,sorgulatıyor. Bay K aslında akıllı bir karakter ama rahat birisi davayla ilk zamanlarda