…toplum hiç de aydınlatılmayı düşünmez, hükümetler her zaman, her durumda, her ülke ve devlette bunun karşısındadır çünkü toplumlarını aydınlatacak olsalar, kısa süre içinde kendi aydınlattıkları toplum tarafından yıkılacaklardır.
Dünyaya getirilir ama yetiştirilmeyiz. Bizi dünyaya getirenler yarattıkları yeni insanı yok etmek için gereken her türlü beceriksizliği ve ahlaksızlığı yaparlar. Doğuştan gelen her türlü potansiyelini daha hayatının ilk üç yılında mahvetmeyi başarırlar,üstelik bu başarılarıyla mümkün olan en büyük suçu işlediklerini de farkında değildirler. Hiç düşünmeden ve sorumsuzca dünyaya getirdiklerinden başka onun hakkında hiçbir şey bilmezler.