1984 ve Cesur Yeni Dünya havasında distopik bir eser. Eser genel anlamıyla hiç kimsenin kitap okuyamadığı, evde kitap bulundurmanın bile suç olduğu bir zamanı anlatıyor. Öyle bir zamandasınız ki size ne dayatıldıysa doğru ya da yanlış, sorgusuz sualsiz ona inanıyorsunuz. Düşünemiyorsunuz, yorum yapamıyorsunuz, okuyamıyorsunuz. Herkes mutlu bir yaşantısı olduğunu zannediyor ama hiç kimse kendi içinde gerçekten mutlu olup olmadığının muhakemesini yapamıyor. Kitap 1950'lerde yazılmasına rağmen günümüzde olan şeylere yakın bir tahmin yapmış. Günümüzde de çoğu kişi kitap okumayı bıraktı. Kitaplar artık kimsenin ilgisini çekmiyor. İnsanlar kitap okumak yerine teknoloji ile vakit geçirmeyi yeğliyor. En büyük korkum distopik eserlerin bir gün gerçekten ve tam anlamıyla haklı çıkması.