Tanrı ve insan. Her şey, inanan insanın, Tanrıya doğru koşusu, düşüşü, tekrar yücelişi, cennetini yitirişi, hakikat medeniyetini yitirişi ve sonra tekrar buluşu biçiminde olup bitiyor.
Son dönemde insan nüfusunun artması ile yeryüzü ekâbirlerinin ortaya attığı "Fazla insan fazla besin gerektirir." fiti, sanki insanlığın rızkını kendileri dağıtıyorlarmışçasına gıdada akıl almaz bir ifsada sebep oldu. Toprağın ve gıdanın fıtratının bozulması, ondan meydana gelen insanın fıtratını da bozmaya başladı.
İnsanoğlu cildine temas eden kimyasalların kana emildiğinden habersiz, reklamlarla yönetilen bilinçaltının emirlerine uyarak sağlığını her gün daha da geriye götürmekten çekinmiyor.