''Komşunun tavuğu komşuya kaz görünür.'' derler. İnsan elinde olanı küçümseyip başkasınınkini gözünde büyütme eğilimindedir hep. Başkasında olan hep daha güzelmiş gibi gelir, daha iyiymiş gibi algılanır. Kısacası başkasında olanı arzulayan bir tabiatımız var. Fransız filozof Rene Girard buna -mimetik arzu- diyor: Başkasının arzuladığını arzulamak..