Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fıkıha Dâir

Fıkıha Dâir
@_vefa
Temel, güncel fıkhî mes'eleler ile fetvâlar ve sünnet-i seniyye olan ameller, kaynakları ile iktibâs edilecektir inşâallah
7 okur puanı
Ağustos 2020 tarihinde katıldı
Resûlullah'tan (s.a.v) sâdır olan herhangi bir söz, fiil ya da onay (takrir), mutlaka şer'î ve itikâdî ya da şer'î amelî bir hüküm ortaya koymaktadır.
Reklam
Abdestin şartları; vücûbunun, sıhhatinin, hem vücûbunun hem de sıh­hatinin şartları olmak üzere üç kısma ayrılır. Abdestin Vücubunun Şartları: • Kişinin buluğa ermiş olması • Namaz vaktinin girmiş olması • Bir önceki abdestin bozulmuş olması • Kişinin abdest almaya muktedir olması Abdestin Sıhhatinin Şartları: • Abdest alınacak su temiz olmalıdır • Abdest alan kişi, mümeyyiz olmalıdır • Abdest ile yıkanacak uzuva, suyun ulaaşmasına mâni bir engel bulunmamalıdır. • Abdest aldıktan sonra, abdesti bozacak bir durum olmamalıdır. Abdestin Hem Vücubunun, Hem de Sıhhatinin Şartları: • Kişide aklî bir problemin olmaması • Kadının özel hallerinden temizlenmiş olması • Uyku ve gafletin olmaması • Müslüman olmak
SORU: Erkeklerin başı açık olarak namaz kılmaları caiz midir? CEVAB: Baş, erkeğe nisbetle avret sayılmadığı için başı açık olarak kılınan namazı sahîhtir. Ancak sarık veya takke ile başı örtmek daha efdâldir. Resûlullah Efendimiz: "Sarıkla kılınan iki rekat namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır." buyurmuştur. (Deylemi, Taç, I/169) Kaynak : Günümüz Meselelerine Fetvalar | Halil GÖNENÇ

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Dört Hak Mezheb'den başka bir mezhebi taklîd etmek câiz değildir. Dört Hak Mezheb Şunlardır: - Hanefi Mezhebi - Şafiî Mezhebi - Hanbeli Mezhebi - Mâlikî Mezhebi
Fıkıh usûlünün prensiplerini teşkîl eden dört asıl kaynak vardır. Bunlar: 1- Kitâb 2- Sünnet 3- İcmâ 4- Kıyâs Buradaki "Kitâb", son peygamber Hz.Muhammed Efendimize Allah Teâlâ tarafından Cebrâil vâsıtasıyle vahyedilmiş olan Kur'ân-ı Kerîm'dir. "Sünnet", Resûl-ü Ekrem Efendimizin söz, davranış ve uygulamalarının toplamını ifâde eder. "İcmâ", bir asırda bulunan İslâm müctehidlerinin şer'î bir hüküm üzerinde ittifâk etmeleridir. Bir aklî hüküm veya bilinmesi yalnız sarih nakle dayalı olan şeyler hakkındaki ittifâka icmâ adı verilmez. Âlemin sonradan yaratılmış olmasına, kıyâmetin vukuuna âit ittifâklar gibi. Çünkü bunlar zaten Kur'ân'da açıkça belirtilmektedir. Aynı zamanda âvâmın bir konu hakkındaki ittifâkları da icmâ sayılmaz. "Kıyâs" ise, bir şeyde sâbit olan hükmün benzerini, o hükmün ictihâd-ı sebebini taşıması cihetiyle, diğer bir şeyde de bir rey ve ictihâd netîcesi olarak ortaya koymaktır.
Reklam
Ceza hükümleri, muhakeme usulleri, devletin idâresi ve teşkilâtıyla, savaş hukûkuna taallûk eden hükümler fıkhın kapsamı içindedir.
Fıkıh ilmi, dinî, siyâsî ve medenî hayatın bütün husûslarını en geniş bir biçimde ele almakta olup; hem ibâdetlerde, hem de aile, miras, emvâl ve ukûd gibi sosyal hayat münâsebetleri gereği olan bütün uygulamalarda yapılacak veya sakınılacak cihetlere dâir hükümleri içerir.
İslâm Hukuku ilminin özel adı olan "Fıkıh": Bilmek, anlamak, şuurlu olarak idrâk etmek, bir şeyin künhüne vâkıf olmak, kapalı bir şeyin hakîkatine nüfûz edebilmek, kendisine hüküm taallûk eden gizli bir mânâyı kavrayabilmek gibi anlamları ifâde eder. Fıkıh'ın ıstılâhtaki mânâsı ise: "İnsanın amel yönünden lehine ve aleyhine olan şer'î hükümleri bilmesi" demektir. Diğer bir tâbir ile: "Uygulamaya, yani ibâdet, kulluk ve muamelâta ilişkin şer'î hükümleri ayrıntılı delilleriyle bilmektir."
Bismillahirrahmanirrahim Bu hesabta, bugünden i'tibâren yalnızca fıkıh ilmine dâir bilgiler paylaşılacaktır inşâAllah. Say u gayret bizden, tevfik Allah'tan...
Geri14
74 öğeden 61 ile 74 arasındakiler gösteriliyor.