Hayatta hiçbir ayrılık ,insanın içine ilki kadar işlemez. İlk aşk da gerçek olandır. Sonraki aşklar da ayrılıklar da ilklerin taklitleri ya da yansımalarıdır.
Onu en çok üzen, bu dünyanın aptalca, anlamsız zalimliğiydi asıl. İnsanlar sebepsiz yere , sadece laf olsun diye yaralıyordu birbirini. Savunmasız birinin acı çektiğini görmek mutlu ediyordu insanları ; sırf bunun için en zayıf noktalarını bulup çıkarıyorlardı birbirlerinin.