Sessiz

Mini Hatıram.Neden mi Okul Öncesi Öğretmenliği?
Bir gün anasınıfındayız yine,o zamanları hiç unutamam,öğrenciyiz daha,staj günümüz.Bizde o zamanlarda da serbest oluyor sakal bıyık sivil kıyafet,neyse sadece bıyık bıraktım gidiyorum okula.4-5 yaş grubuna gidiyoruz,girdik sınıfa,çocuklarla tanışıyoruz.12 civarı öğrencimiz vardı sınıfta.Neyse tanıştık,öğretmenim öğretmenim diyerek bacaklarımıza yapışıyor çocuklar.Kağıt kesiyoruz,müzik açıyoruz,top atıp top tutuyoruz derken,sarışın mı sarışın tam Tweety'ye benzeyen bir öğrencim yanıma geldi,öğretmeeeeniiim diye seslendi,elimde oyun hamuru çöktüm dizlerimin üzerine aynı boya geldik,buyur bakalım C... diye gülümsedim.Aynen şu soruyu sordu bana bıyıklarıma dokunarak.Hala aklıma geldikçe gülümserim: "Öğretmenim senin buranda sakal çıkmış,başka kimsede çıkmamış nedeennn?" dedi. Allaaaahhh dedim,hadi bakalım açıkla.Yarım saat sürdü sanırım çocuk düzeyinde cevap vermem ve bilgilendirmem.Tabi sonrasında bıyıklarımı hiç kesmedim,çocuklarım 'Aaaaa öğretmenim bıyıkların içine kaçmış' demesinler diye.Yıl sonuna kadar bıyık/sakal ve birsürü gülümseme dolu şey öğrettik ama,çok güzel günlerdi,çok şükürlü zamanlardı.Daha nice hatıralar. Çocuklar çok güzel varlıklar.Öyle ki,ömrü uzatırlar.Hele bir de size sarılıp,sabah bir tane çiçek getirmişlerse;işte o zaman dünyalar sizin olur.Beraber kahvaltı yaparken,bir zeytin sana bir zeytin bana yaptığımız ve kahvaltıyı sevdirdiğimiz her güne çok şükür olsun.Yeryüzünün saklı cennetidir anasınıfları,her zaman derim.
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Az önce Türkçe adıyla "Süreyya'yı Taşlamak" diye gerçekte yaşanmış bir film izledim.SORAYA MANUTCHEHRİ isimli bir kadının İran'da taşlanarak öldürülmesini anlatıyor.İran asıllı Fransız yazar Feridun Sahebjam'ın 'The Stoning of Soraya M.' adlı eserinden uyarlanmış.İran hükümetinin tüm yasaklama çabalarına rağmen ülkemizde vizyona girmiş.Merak ettim bunları okuyunca ve izlemek istedim.Hiç dini bilmeyen insanın 'İslamofobi' olacağı,dini bilen insanların ise 'Yüce islam dini asla bu değil' diyeceği;insanı hüngür hüngür ağlatan bir eser.Vakti olan bir gözatsın derim.Kitabını da en kısa zamanda okuyacağım nasip olursa.
Din
Ülke çapında kaliteli evlilikler yapılmadığı için kaliteli evlatlar da yetişmiyor.Bu da doğal olarak kalitesiz bir düzene yol açıyor.Bunu kendimize itiraf edemiyoruz sadece.Üzücü.
Ah Muhsin Ünlü'nün Sen Beni Öpersen Belki Fransız Olurum şiirinde bir cümle vardı,fazlasıyla hüzün ve mânâ yüklü bulduğum için burda da paylaşmak istedim.Şöyle seslenmiş üstad: ... "ne ikna edici bir intihar girişimidir şimdi göz göze gelmek." ... Tabi aynı şiirinde benim en favori sözlerimden birisini de söylemiş: ... "hayat bir yanıyla güzeldir canım,sen de güzelsin." ...